hoe kan je 18 licht/effect machines op een dmx controller aansluiten?

Ik overweeg een drive-in-show te beginnen maar ik weet niet hoe ik die lichten/rookmachines moet aansluiten
M.v.g. marc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Goedendag, dit doe je door te daisychainen. Dit kan je doen door de dmx van de lampen door te lussen. Op het einde doe je een dmx-terminator en dan werkt het als het goed is. Onhoud wel dat dmx zich niet goed laat splitten met een xlr splitter. Je kan als je zoveel lampen in groepen wil gebruiken beter een echte splitter kopen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het antwoord hierboven is juist maar ik wil er wel een aanvulling op doen. Let wel op welke soort tafel je koopt. veel goedkope tafeltjes hebben maar 24 of 48 kanalen. daarop kan je dus maar 24 of 48 losse lampen op kwijt die 1 dmx kanaal gebruiken. als je bewegend licht gaat gebruiken moet je echt een duurdere (proffesionele) tafel nemen. deze vreten namelijk DMX kanalen en die kleine goedkope tafeltjes zijn er ook niet voor bedoeld. en je kan er geen mooie plaatjes mee maken met bewegend licht. (of je moet de bewegende lampen geluidsgestuurd gebruiken) Succes :)