hoe kan ik de accuduur van mijn kratradio verlengen?

Ik heb nu een kratradio met 2x 120w 35w rms 4ohm speakers, een autoradio Sony mex bt2900 en een accu cellpower 12v 7ah? Kan ik de accuduur verlengen door een andere accu te kopen met meer ah? Of ligt het aan de radio?

alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Radio ia 4x52 w

Toegevoegd na 2 minuten:
Radio is 4x52 w

Toegevoegd na 3 minuten:
De kratradio gaat nu ongeveer 2 uur mee, 4 uur is genoeg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Een accu met meer Ah zal inderdaad langer meegaan, maar ook zachter spelen en geen overbodige lampjes op de kistradio zal de speelduur verlengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nog wat ruimte ruimte hebt, kun je het beste de accu vervangen voor een type van 15 Ah, je hebt dan 2x zoveel capaciteit, dus kun je 2x zo lang de radio spelen. Deze zijn voor 50 euro te koop in diverse maten.
Voor een voorbeeld van zo'n accu, zie http://www.awaccu.nl/sgr/0146-high-rate-agm-accu.

Toegevoegd na 3 minuten:
Belangrijk voor hoe lang de accu meegaat, is hoe hard je de radio speelt. Hoe harder het geluid (vooral de bassen!) hoe eerder de accu leeg zal zijn. De accu vervangen voor een zwaarder type is je beste optie.