voor hoeveel man zijn deze speakers geschikt?

als ik een feestje op mijn zoldertje(50 man max capacititeit) de zolder is helemaal van hout gemaakt maakt misschien ook nog uit.

http://www.djstunter.nl/skytec-sl15-spl1000eq.html

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van Skytec moet je niet teveel verwachten. Dit is volgens mij het laagste kwaliteit merk wat er is qua geluid/dj-spullen. Maar... ik denk zolang je de versterker niet te hoog op draait, deze speakers genoeg dB kunnen produceren zonder dat er geluidskwaliteit verloren gaat... (Niet dat het er beter van word.) Skytec is bekend om een beetje optimistisch te zijn over het aantal Watt dat hun spullen bevat. 1000 zal het zeker niet zijn! (Zeker niet voor die prijs, denk ik.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die set (versterker met speakers zijn dus 350W max (Vermogen versterker) Welke je niet op max moet zetten wil je er langer plezier van hebben.
In lawaai komt dat neer op zo'n 117db op 1 mtr met die speakers (hard zat).
Vergelijk maar met een klas vol schreeuwende kinderen. :)

Het beste antwoord

Deze speakers, met een vermogen van een kilowatt zijn geschikt voor een voetbalstadion. Als je ze op vol vermogen aanzet op je zoldertje komt het bloed uit de oren van je gasten en liggen je dakpannen op straat.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waar kan ik dit qua geluidskwaliteit vergelijken met een speaker die in mijn laptop zit of de kwaliteit van mijn sony hoofdkleppen? alvast bedankt voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd leuk om max vermogen (piek) van alle speakers bij elkaar op te tellen. In lawaai (SPL) vallen ze wel mee en zal je als je er vlak voor gaat zitten voor een poosje wel doof worden. Maar je oren gaan met de mogelijk te leveren SPL nog niet bloeden :) maar voor doel gaan ze hard zat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha dit is bij lange na niet het geval , voetbal arena hebben vaak speaker stacks van meerdere dubbel 2 a 3 kw speakers (echte vermogen dus niet zon nep vermogen als hier staat)

Andere antwoorden (2)

Je speakers bepalen in dit geval niet hoeveel mensen/m2 je bereik is. Het vermogen 500Watt sattelieten en 400Watt woofer betekenen niets anders dan dat je continue 500 Watt uit je versterker kan toevoeren en voor de woofer is dat 400Watt. Beide ruim voldoende voor een zaaltje van 50 mensen.

Je moet dus de juiste versterkers hebben om de speakers voldoende geluid te laten doorgeven. Let ook op welke weerstand je verstekers hebben. Daar hangt het maximale vermogen ook vanaf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben van skytec afgestapt en ga er een actieve sub met ingebouwde 3 kanaals versterker en trono 10 zetten hopelijk kan ik daar wel 50 man van geluid voor zien?
voor een zoldereestje is dit setje prima, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek soort je wil draaien en nog veel belangerijker is het achtergrondmuziek , dansmuziek of stampmuziek qua volume . wattage zegt niks over het bereik van de speaker db wel , let ook goed op dat er verschillende decibel schalen zijn die door elkaar worden gebruikt . wat makkelijker is is om te kijken naar de grote van de woofer .