Mijn lp speler draait te langzaam, hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb een oude Akai AP D-33 platenspeler gekregen en in het begin werkte alles prima, maar na een paar uur ging hij opeens te langzaam draaien. Nu is 33 toeren te langzaam en 45 toeren werkt ook niet echt goed voor een 33 toeren LP.

Ik ben op internet gaan zoeken, en vond hier van alles dat ik eigenlijk niet echt snap. Het kan aan de motor of het elastiek liggen, maar anderen hadden het over iets met de pitch knop en ik kan ook nog ergens bij een wiel iets instellen met de naald, maar ik weet niet of dit nut heeft.

Is er iemand met meer verstand van pick ups dan ik die me kan uitleggen wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
6K

Antwoorden (1)

Nieuw elastiek eronder (als het zo'n ouwe bak is zit er onder de draaischijf vaak zo'n elastiek, die wll teveel is uitgerekt).
En anders is het de motor die het aandrijft.