hoe kan het dat er radio's zijn die mijn gebrande cd niet afspelen?

waaraan kan dit liggen ik ben ten einde raad alles wat ik brand kan ik niet in mijn hobby kamer luisteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn een paar mogelijkheden:
Hier enkele: De CD-speler is wat ouder en heeft met gebrande CD's (sommigen zouden het wel kunnen doen) problemen met het lezen van de informatie op de CD (R en RW, vooral RW) DE latere CD-spelers zijn wel aangepast voor het lezen (afspelen) van deze CD's. Vaak staat er op het apparaat: Geschikt voor R en RW. (Compatible for ....)
De laser zou kapot kunnen zijn, als het eerder wel goed gewerkt zou hebben.
Nog een moelijkheid zou kunnen zijn dat de laser wat vuil is en daardoor slechter kan "lezen". Net als een beslagen bril. Daar de laserstraal eerst door de lens heen moet en via weerkaatsing de informatie leest en omzet, is het signaal al dermate slecht dat het er niets mee kan. Error" of "No disc"word er dan aangegeven.
Om dit probleem op te lossen, zou de laserlens gereinigd moeten worden. Hier moet het apparaat voor open of het moet een CD-speler met een klep zijn, waardoor je zo de lens kan zien. Schoonmaken kan met alcohol en een wattenstokje. Niet schuren maar in een draaiende beweging reinigen. Hoeft maar even. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat de speler de cd eenvoudigweg niet herkent, dus dat de speler nauwkeuriger is in het detecteren van de cd dan dat de maker van de cd de definitie gemaakt heeft... De reflectiegraad kan ook een rol spelen, dus dat de opbrengst van het gereflecteerde licht net te klein is voor de speler...

Dus het medium kan ontoereikend zijn en de definitie van de info kan ontoereikend zijn voor je speler...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe je brandt, of je een audioschijf maakt of een mp3 schijf, de eerste is vaak wel af te spelen, de tweede alleen als de radio een mp3 afspeelmogelijkheid heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat klopt maar daar ligt het niet aan.
niet elke cd speler ondersteunt mp3. De wat nieuwere cd spelers doen dat wel