JVC SP-DW 103 subwoofer: melding 'niet - actief' bij CD en DVD -> hoe op te lossen?

Bij DVD en CD krijgen we de melding 'niet-actief'. Bij radio werkt het wel.
Hoe kunnen we het dit oplossen?

Toegevoegd na 24 minuten:
De versterker geeft de melding 'niet-actief' voor subwoofer bij het afspelen van dvd's en cd's.

type nummer:
homecinemaset rx_es1sl
dvd/cd speler xv_n55sl

Informatie hoe het is aangesloten (inclusief foto's van aansluiting) zal ik dit weekend toevoegen aan bovenstaande vraag.

Groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

http://www.jvc.co.uk/files/instruction_manual/lvt1002-001d.pdf

Op pagina 3 zie je de achterkant van de HC-set, vakje 3 "DIGITAL in" moet verbonden zijn met pagina 4(DVD) vakje 2 "Digital out".

Koop dus een optische kabel.

Dat is DE manier om een 5.1 verbinding te maken. Anders sluit je alles gewoon stereo (2.0) analoog aan. Dat is ook de reden dat je .1 niet werkt (de subwoofer).

Toegevoegd na 39 seconden:
Ipv een optische kabel kan je ook een coax kabel gebruiken (cinch).