mijn telefoon geeft alleen geluid bij 1 oortje in plaats van 2. wat kan ik hier aan doen ?

Mijn telefoon geeft muziek bij maar 1 oortje. Ik heb verschilende oortjes geprobeerd en de oortjes doen het allebei wel bij andere telefoons

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt alsof jouw telefoon maar één uitgang, links of rechts kent of ingesteld heeft (bij mijn ouders thuis stond vroeger een stereo, bij het omzetten van een schakeltje gaf hij alleen nog maar geluid uit de linker- of uit de rechterboxen. als kind wisten we dit niet en probeerden we gewoon alle knopjes uit, mijn ouders werden gillend gek... dit klinkt een beetje als dat probleem). Misschien is het goed om je telefoonmerk/type erbij te zetten zodat iemand met verstand van die soort telefoon kan uitleggen wat het probleem is en of er een oplossing is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk merk telefoon en merk oortjes heb je? Geef ook even aan of je al andere oortjes hebt geprobeerd. Thanks!

Antwoorden (4)

Mogelijk duw je het stekkertje niet ver genoeg in de telefoon.

Toegevoegd na 51 seconden:
Soms lijkt het alsof hij er helemaal inzit, maar moet hij nog net een extra "klikje" verder.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bamibal zegt denk ik ook. Ik had dit met een iPhone 5 en het bleek een stofje/stofballetje te zijn, die de meeste wel zullen kennen uitde zak van een spijkerbroek
Het is mogelijk dat het 'stekkertje' van jouw oortjes of koptelefoon niet goed contact maken met het 'stopcontact' in je telefoon.
Probeer eerst of het aan je oortjes ligt, stop ze in meerdere apparaten en kijk of ze het doen. Als dit het geval is ben ik bang dat het aan je telefoon ligt.
Het repareren hiervan is niet aanbevolen om zelf te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat je telefoon op 'mono audio' staat, dat kun je weer uitzetten bij de instellingen. Als dat niet zo is kun je beter kijken of je telefoon gemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer je geluid op stereo of surround te zetten. Het kan ook zijn dat je oordopjes simpelweg stuk zijn. Om dit te controleren kun je de oordopjes op een andere telefoon aansluiten om te kijken of dit hetzelfde resultaat geeft