Sinds kort lukt het niet meer om via een USB mp3 bestaden af te spelen op mijn stereo, hoe kan ik dit oplossen?

Sinds kort heb ik een nieuwe stereo waarop ik muziek afspeel met een USB-stick via de USB ingang op mijn receiver. Tot 3 dagen geleden ging dat vlekkeloos, echter nu werkt het niet langer. Als ik op play druk speelt hij de eerste track niet af.

Ik heb zojuist na mijn idee alles uitgeprobeerd waar het aan zou kunnen liggen:
-Enkel mp3 bestanden op de USB-stick
-Stroomtoevoer naar de receiver en van de afstandsbediening gecontroleerd.
-USB-stick geformatteerd FATT32
-Meerdere USB-stick geprobeerd
-Gecontroleerd of de USB-stick wel connectie maakt met de Receiver
-Afstandsbediening goed op receiver gericht
-Geluid gecontroleerd van de boxen met een CD
-Knoppen gecontroleerd van de afstandsbedieing, alles werkt ook de knop ‘‘play’’ wanneer ik een CD afspeel, maar niet wanneer ik de muziek van mijn USB wil afspelen.

Wie kan mij hierbij helpen? dat ik niet voortaan al mijn muziek op CD’tjes moet zetten of met mindere kwaliteit via de jack ingang moet afspelen :S

GoeieThijs

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mp3 wel in een door stereo te lezen bitrate? (128, 192, 256, 320 kbps)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slimme opmerking, ga het eens proberen!!

Antwoorden (2)

U kunt proberen of u uw mobiele telefoon er op kunt aansluiten. Als dit niet lukt, lijkt mij het meest logische dat de USB ingang op uw reciever kapot is. Heeft u garantie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de USB stick waar de mp.3 bestandjes op staan moet meestal ook een merk afhankelijk hulpprogrammaatje gezet worden waarmee de receiver samenwerkt om de mp.3 bestanden te kunnen lezen. Het is een soort interface tussen de receiver en de externe hardware.
Als dit bestandje beschadigd is of verwijderd dan zal je versterker de mp.3's niet kunnen lezen en dus ook niet (meer) afspelen.

Je kunt dit hulpprogrammaatje gratis ophalen bij de support op de website van de fabrikant van de receiver.

Beschadiging van bestanden op USB- sticks ontstaan doordat je de USB-stick verwijderd zonder deze eerst goed af te sluiten op het apparaat waar de stick in zit.
Ook plotselinge stroomuitval kan zulke beschadigingen veroorzaken.

Mocht bovenstaande in jouw geval niet van toepassing zijn dan kan het zijn dat simpelweg de USB controller in de receiver defect is geraakt, mogelijk ook door onjuist verwijderen van USB-sticks.