hoe gaat mijn autoradio uit met het uitzetten van het contact?

hallo, ik heb sinds gister een autoradio van pioneer gekocht, nu heb ik deze ingebouwd in mijn fiat punto uit 2003, het probleem wat ik ervaar is dat mijn radio niet uit gaat bij het uitzetten van mijn radio. Ik heb al geprobeerd de gele en de rode te vervangen dit is helaas te vergeefs! Wel heb ik nog een kabel blokje over met een geel groen en blauw blokje aan elkaar deze kan ik niet aansluiten op de radio zelf dit zat wel op de originele blauwpunk radio aangesloten! Wie kan mij alsjeblieft helpen met dit probleem op te lossen! Bij gevoegd kabel blokjes die ik heb om aan te sluiten! Het gaat om een Pioneer mvh160ui

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
25.9K
Reddie
10 jaar geleden
Hier de volledige pin-out:
http://pinoutsguide.com/CarAudio/car_audio_iso_pinout.shtml
(pas op dat er bij de Volkswagen afwijkingen zijn)
paulus811
10 jaar geleden
Ik zou even met een multimeter of spanningsmeter controleren welke draad spanning geeft over het contact.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En op welk blokje moet ik dit doen? Of welke kabels want ik heb 2 kabel blokjes en die geel groen en blauwe kan ik nergens aan kwijt?
paulus811
10 jaar geleden
Het gele blokje lijkt me voor de luidsprekers, de + over het contact zou de geel/rode draad kunnen zijn maar dat is in iedere auto anders. Een rode draad is meestal constante spanning, zwart altijd - (chassis). Met een eenvoudige spanningsmeter (zo'n schroevendraaiertje met een lampje erin) is makkelijk om het door te meten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de speakers al aangesloten en de radio ook, deze doen het dan ook allemaal alles doet het wanneer ik het zwarte kabelblok aansluit! Het enige wat ik over heb is dat gele blokje en dat hij niet uitgaat met het omzetten van het contact. De originele radio deed dit wel!

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je auto werkt met een canbus systeem. Dan kun je er een canbusadapter voor kooen zodat hij uitgaat. Je kunt ook een geschakelde plusdraad trekken naar je zekeringkast vanaf je radiostekker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gele (schakel))draad hoort via het contactslot van stroom (of eigenlijk spanning) voorzien te worden, het vermogen rechtstreeks via een plus.
Als de radio blijft spelen heb je dus de schakeldraad verkeerd gekoppeld, deze hangt dan niet aan het contactslot maar aan een permanente plusleiding. Hij gaat dan niet uit. Soms zie je dat de schakeldraad oranje is.
Gebruik je een geuniformiseerd aansluitsysteem , dan zit er een fout in je bedrading, in je blokjes zitten dan draden niet op de goede plaats of de radio is niet compatibel.
Dit komt storend vaak voor.

Je zult dan moeten determineren welek de schakeldraad van de radio is (met een accu) en deze draad koppelen aan een opgespoord contactslotstroompunt (vaak de sigarettenaansteker) Is dat laatste het geval, koppel dan de schakeldraad op de plus van de sigarettenaansteker (achterkant).

Zo kun je alsnog je doel bereiken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als de radio beperkt van vermogen is kun je de schakeldraad en de plus samen op de sigarettenaansteker plus aansluiting koppelen.