Subwoofer inbouwen in me auto lukt niet, hoe kan dit?

Ik heb een pakket gekocht met versterker subwoofer kabels etc.
Dus naar het aansluitschema gekeken, alles aangesloten zoals het hoort, brand me power lampje van me versterker niet.
Er komt 12V naar de versterker toe, gemeten met een multimeter, maar eenmaal uit naar de speaker komt er geen 12V uit.
Ik dacht dus, die versterker is kapot.
Na moeite dus die versterker weten te ruilen, en jahoor weer niks.
Ik heb dus al zin om alles kapot te gooien of terug te brengen.
Ik snap hier niks van en niemand kan mij helpen.
Inbouwers in of rond Alphen aan den Rijn die mij kunnen helpen?
Misschien contacten? Want ik wordt er gek van.
Alles zit goed aangesloten en het is 2 keer hetzelfde probleem.

Auto: Daihatsu Cuore '99
Tis een kleine accu maar dat heeft volgens mij geen effect, komt gewoon 12V aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
3.2K

Antwoorden (3)

Er moet uiteraard geen 12 V op de speakeruitgangen komen te staan, maar versterkt audiosignaal. Het kan zijn dat de versterker niet werkt omdat behalve de 12 V voeding er ook nog een aansluiting is om de versterker op afstand aan- en uit te schakelen. Deze aansluiting verbindt je met de remote power aansluiting van de autoradio zodat de versterker vanzelf meeschakelt met de radio.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Juistem, dat zou exact ook mijn antwoord zijn. Of de massa is niet juist aangesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De + en - zijn goed aangesloten.
Mijn remote loopt van achteruit me radio ook naar me versterker, dat zit dus ook goed
1 heb je het dunne kabeltje ook aangesloten op de versterker.
Tussen je + en - aansluiting zit een switch contact die krijgt stroom vanaf de radio en moet dus aan de radio en aan de versterker aangesloten zitten. En hoe heb je het geluidssignaal gepakt daar ben ik ook benieuwd naar.

Groeten iPhone888
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de autoradio volledig spanningsloos gehad (bv accupool losgekoppeld) ?
Bij veel autoradio's wordt de uitsturing geblokkeerd als er onder spanning een subwoofer aangesloten wordt.