Is het mogenijk om je microfoon van een headset kapot te schreeuwen en dat hij het daarna nog maar half doet?

Ik heb een Logitech G430 en ik was een beetje aan het blazen door mijn microfoon en toen zei een vriend van mij over Skype dat hij me niet meer hoorde?
En als ik de microfoon tegen mijn mond aan houd en dan praat hoort hij me goed.

Dus, is het mogelijk dat ik mijn microfoon ''half'' kapot geblazen heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
5.2K

Het beste antwoord

waarschijnlijk heb je ook geblazen met consumptie ;)
Vocht uit je adem kan je microfoon "vochtig gemaakt hebben het trilmembraampje kan je zeker op die manier "defect" maken of in elke geval het water vervormt je membraampje zodanig dat het de trillingen niet goed kan omzetten.

je moet maar bedenken een microfoon is in niets anders een omgekeerde box
alleen vele malen gevoelig en kleiner.
en dus makkelijker defect er maken als je dan ok nog eens blaast, blaas je het membraam in een bepaalde stand waar hij niet zo snel uit kan komen en dus niet trilt dus ja dan valt het geluid weg omdat de trillingen weg zijn
probeer het eens voor de grap
steek de speaker plug in je microfoon ingang
dan gaat je oorspeakers werken als microfoon, al is het geluid dan gewoon slecht
omdat een koptelefoon niet gemaakt is om als microfoon te werken maar het principe van hoe het werkt is hetzelfde.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed verhaal (als het over een dynamische microfoon ging).
In deze headset (en in de meeste) zit echter een elektretmicrofoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij doet het weer, er was niks mis met mijn Skype :)

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat de techniek van de binnenkant beschadigd is.
Of kijk even in je skype microfoon instellingen, die passen zich automatisch aan, bij hard geluid nemen ze dus weinig op.

Controleer ook nog even de aansluiting, of geef dat ding een tik :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Skype reguleert het geluid dat je vriend te horen krijgt. Blazen door de microfoon ziet het programma als ruis, en zal daardoor het geluid dempen. Als je even wacht, en normaal gaat praten zou je vriend je weer goed moeten verstaan.