Hoe draag ik geluid over vanaf mijn laptop naar mijn receiver via een USB ingang?

Sinds kort heb ik een nieuwe stereo + receiver. De receiver heeft o.a. een USB ingang om muziek af te spelen vanaf een USB-stick. Dit werkt.

Nu zou ik graag mijn laptop aansluiten via de USB ingang op de USB ingang van mijn receiver. De vraag is alleen hoe draag ik geluid over vanaf mijn latop via de USB ingang naar de receiver? Kan ik een softwarematig aanpassing doen op mijn laptop waarmee het geluid over de USB uitgang wordt verstuurd? Of is hier een programma voor?

Ik hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft of hier meer vanaf weet,

GoeieThijs,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
7.8K

Het beste antwoord

Je mogelijkheden zijn beperkt. De USB ingang van de receiver is een No go want dit is enkel om een opslagapparaat aan te koppelen en geen signaal.
Het simpelse is een kabeltje van mini jack naar tulp op je versterker/stereo aansluiten. Omdat je mini jack gebruikt en de geluidskaart van de laptop brengt dit enige kwaliteitsverlies met zich mee en indien je dat wilt vermijden is je enige andere optie om een externe usb-geluidskaart te kopen en deze vervolgens van tulp naar tulp op je stereo aan te sluiten.
Als derde optie kan je ook zoeken naar USB > Tulp converter:
http://www.allekabels.nl/usb_Accessoires/usb_naar_audio_tulp_jack.html
maar dit is af te raden want dat zijn gewoon mini externe usb-geluidskaartjes die niet vaak niet veel beter zijn dan die van je laptop.
Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien voert deze vraag iets te ver. Is het niet mogelijk om een programma voor muziek softwarematig te koppelen aan de USB uitgang. Dat als de receiver vervolgens gaat zoeken naar muziekbestanden hij alleen zoekt in dat specifieke programma?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou alleen maar zoeken in een bepaalde map lijkt me niet mogelijk, maar als je er op staat om je laptop zich als USB-stick te laten voordoen, dan zoek je een Easy Transfer Cable: http://en.wikipedia.org/wiki/Easy_Transfer_Cable
Ik weet niet hoe de bediening van je receiver is, maar het wordt nog een opgave dunkt mij, om de muziek er tussenuit te halen, aangezien hij dan alle bestanden op je laptop krijgt.

Andere antwoorden (1)

Dit is niet mogelijk.

Je kan e.v bluetooth gebruiker als je receiver dit ondersteunt.

Anders word het een tulp kabel zoals hieronder beschreven