Kun je met AUX aansluiting in auto muziek afspelen van je telefoon?

Ik heb een AUX aansluiting in de auto: kan ik met deze aansluiting muziek afspelen vanaf mijn Android telefoon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
10.3K

Antwoorden (1)

In principe is de AUX bedoeld voor line-out aansluitingen welke (de meeste) android telefoons niet hebben.
Echter, uit ervaring weet ik dat het o.h.a. wel mogelijk is om via de koptelefoon uitgang dit aan te sluiten. Wel goed op letten dat een koptelefoon uitgang variabel in volume is en dat als je het op stil zet, je ook niets over je radio hoort.

Je zou even moeten kijken voor de precieze aansluiting op je radio, maar over het algemeen is het een 3.5mm jack kabel (3.5 mm jack is de plug van bijv je koptelefoon).