kan je Chinch (tulpstekker) kabel splitten?

Bestaan er hier splitters voor? ik wil namelijk mijn versterker uitbreiden met 2 oude boksen. In die boxen gaan echt ''draadjes laat maar zeggen en geen stekker, bestaan er kabels die van chinch (tulpstekker) naar die losse draadjes gaan?
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 9 minuten:
Dus bijvoorbeeld van 1 Links naar 2 Linkse zodat ik 2 boxen op 1 aansluiting kan aansluiten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De versterker ziet de boxen als een weerstand. Als je twee boxen op 1 aansluiting doet, dan vraagt dat meer stroom en gaat de versterker bij een langere volume stuk.
Daar je 2 op links wil aansluiten suggeert dat rechts defect is. Als links ook overbelast wordt, dan komt er geen geluid meer uit.

Kortom het kan, maar dan moet je wel voorzichtiger zijn met de volume knop.

Er zijn geen standaard stekkers voor omdat deze manier van aansluiten niet voor de standaard gebruiker is, maar voor ervarene monteurs en deze kunnen deze stekkers zelf ook maken.