ik wil een cdspeler en boxen aansluiten op bedrading van aanhangwagen ?

we hebben jaarlijks een optocht met school van carnaval door het dorp . nu willen we een muziekwagen maken . maar hoe sluiten we een cdlader/radio en gewone boxen aan op bedrading van trekhaak

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Kijk eerst of je een 7 polige of 13 polige aansluiting hebt. Bij de 7 polige kun je 12 V gebruiken van de aansluitingen achterlichten links en rechts, je moet dan wel met stadslicht aan rijden. Bij de 13 polige heb je een vaste spanning beschikbaar.
Via de link vind je de juiste pennen.
Het lijkt me trouwens simpeler om gewoon de autoradio met cd speler te gebruiken en de boxen in plaats van de autospeakers aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is geen autobox die ik wil aansluiten . ik heb een luidspreker staan boven van 100 Watt die ik wil gebruiken . Dit kan volgens jou gewoon door de kabel van de autobox af te koppelen en deze aan de box te hangen ? of kan ik een extra luidsprekerkabel aan radio bevestigen die ik dan gebruik buiten op de auto ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt heel goed een 100 W box op de autoradio aansluiten, vaak hebben dergelijke boxen een hoger rendement dan de speakers in de deur van de auto. Wel kan het handig zijn om de speakers van de auto zelf los te koppelen zodat alle beschikbare vermogen naar de 100 W boxen gaat. Als de radio aparte speakers voor en achter heeft dan kun je bijvoorbeeld de achterspeakers loskoppelen, dan kun je met de fader op de radio de verhouding tussen 100 W boxen en de frontspeakers van de auto apart instellen....