hoe ver is het bereik van de Altec Lansing Back Beat 906?

in sommige revieuws staat die maar 80 CM bereik heeft maar andere zeggen dat de heatset meer dan 10 meter heeft.

heeft iemand eigen ervaring over deze headset?

wat is nou de echte afstand en waarom zeggen sommige mensen dat het maar 80 cm bereik heeft.

http://www.pdashop.nl/review/69680/altec-lansing-back-beat-906-bluetooth-headset.html?pagesize=0

dit is het product wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Wij hebben de Altec Lansing Back Beat 906 hier als personeelsaanbieding gehad dus er zijn wel een aantal van onze werknemers die deze headset gebruiken.

Na een korte rondvraag blijkt dat 80cm een veel te lage schatting is en dat deze klant dan ongetwijfeld een probleem heeft/iets fout doet. Hier op kantoor worden dingen gezegd van een bereik tussen 5 en 10 meter.

In principe zou dat ruim voldoende moeten zijn voor een Bluetooth-headset maar ik weet natuurlijk niet wat u behoeftes hierin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier een citaat:
"Hoewel er op de verpakking en verschillende omschrijvingen staat dat de backbeat 10 meter mee gaat, ik heb het getest en met wat haperingen (hoe verder je van de bron weg gaat hoe minder goed de ontvangst natuurlijk) heb ik wel zo'n 20 meter verderop nog van mijn muziek kunnen genieten!"
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik kan me dat niet voorstellen, want het is bluetooth. Dat werkt altijd een meter of 10. Maar ik heb het ding zelf niet...
Ik denk dat de reikwijdte voornamelijk beinvloed wordt door omgevingsfactoren. Denk aan muren, andere signalen etc.

Wellicht ook de sterkte van de batterijen in de ontvanger die een rol spelen. Als deze bijna leeg zijn kan ik me voorstellen dat de ontvangst een stuk minder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
atmosferishe storingen kunnen ook van invloed zijn,maar ik weet niet of het op deze freqentie,s ook het geval is.
dus de ene of de andere dag kan schelen.