Ik heb pas geleden een studio microfoon gekocht, maar ik zit met een probleempje. Het geluid is heel zacht, wat kan ik hier aan doen?

Mijn microfoon heet: 'the t.bone SC 440 USB'
De link daarnaartoe is: http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc440_usb.htm

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Amadea
10 jaar geleden
Dan moet je de volumeknop verder naar rechts schuiven. De geluidssterkte wordt niet door een microfoon geregeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat er (voldoende) spanning op de USB?
Dit is een condensator microfoon welke gevoed moet worden via de USB. Probeer eens een ander USB aansluiting.
De rest (volume regeling) zal d.m.v. software geregeld moeten worden. Nadeel van USB, je kunt er niks tussen zetten.
Kost niks, maar is ook ....

Antwoorden (1)

Hallo,
Je kan proberen het geluid van je computer harder te zetten of je kan het volume van de uitgang van je microfoon hoger zetten. In welk programma werk je met je microfoon?
Succes alvast!