Is het mogelijk om de trust remo 2.0 (speakerset) op netstroom te laten werken via een usb poweradapter?

Ik heb een trust remo 2.0 gekocht maar deze werkt op usb. De speakers werken op usb, die je in je pc of mac stopt. Is het mogelijk om met een usb poweradapter de stroom via de normale netstroom te laten werken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Er zijn usb adapters te koop welke je in het stopcontact kunt steken. voor vooorbeelden kijk je even op http://www.allekabels.nl/adapter_omvormer/USB-adapter.html?pad=1724
Prijzen vanaf € 7,95 maar vast nog wel goedkoper te verkrijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De geleverde stroom uit zo'n netadapter is vaak 1000mA en daarmee zelfs meer dan de geleverde stroom uit de USB aansluiting van een PC. Belangrijk voor de bassen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor uw reactie, en dat zou fijn zijn. is het ook mogelijk ivm met de juiste volt, en watt? De meeste adapters zijn namelijk voor iphones, en die zijn 5 watt volgens mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het USB Voltage is altijd 5 Volt.
Het gaat om de geleverde stroom. Waar een PC doorgaans maar 500mA stroom levert, hebben netstroom adapters 1000mA of meer.
Dat laatste zorgt voor een betere kwaliteit geluid als je de muziek wat harder speelt.
De iPhone adapter van 5 Watt geeft 5 Volt af met een maximale stroom van 1000mA (1000mA x 5 Volt = 5 Watt). Deze is dus geschikt voor de speakerset.
Let even op welke usb aansluiting of kabel bij de adapter wordt geleverd of deze overeenkomt met de speakerset.