Mijn speakers zijn 4 tot 8 Ohm mijn versterker kan op 4 of 6 ohm ingesteld worden, wat is de beste instelling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Antwoorden (3)

Aangezien 4 ohm de enige match is, lijkt me dat de juiste keus.
10 jaar geleden
De speakers van 4 ohm kan je gewoon aansluiten, deze liggen binnen het bereik van de versterker.
De speakers van 8 ohm kan je ook aansluiten, alleen omdat de weerstand van de speakers groter is dan het bereik van de versterker zal de versterker niet genoeg stroom kunnen leveren om de speaker optimaal te laten werken. Het geluid zal waarschijnlijk iets zachter zijn.

Andersom als je speakers van een minder grote weerstand aansluit om de versterker loopt er veel stroom door de speaker en kan het zijn dat je de speaker of de versterker opblaast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn Onkyo versterker geeft mij de keus om 4 of 6 Ohm in te stellen
Op de achterkant van mijn Magnat speakers staat 4 - 8 Ohm
Is dan 4 Ohm het beste of 6 Ohm, omdat ik dan tussen 4 en 8 Ohm in
zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er 4tot 8 ohm op de speakers staat kun je rustig je versterker op 6 ohm zetten
Het maakt allemaal niet zo heel veel uit.
Het enige wat echt belangrijk is, is dat je versterker niet te weinig weerstand krijgt. Je versterker kan tot 4 Ohm, dus moet de weerstand van je speakers niet lager zijn dan dat, want anders blaas je de versterker op.

Je speakers zijn 4 tot 8 Ohm zeg je, hoe bedoel je dat? Heb je meerdere sets met speakers?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb 1 set speakers (Magnat) waar op staat 4 - 8 Ohm
Nosky
10 jaar geleden
Ok, nou dan is het simpel. Speakers in je versterker pluggen en klaar. Kan je met jouw versterker de impedantie handmatig instellen ofzo (zo lees ik dat uit je vraag)? In dat geval zou ik deze dan om 4 Ohm zetten, zo levert de versterker het meeste vermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boemm.......!!!!