media op computer kijken op tv?

hallo
ik wil graag de media die ik op mijn computer op zolder heb staan (muziek en films) kijken op mijn tv op de begane grond.
ik wil het niet streamen maar gewoon een harde schijf (o.i.d) beneden bij de tv,en dat ik dan daarheen alle media die er nu en in de toekomst op staat naar beneden kan doen.
en ook beneden kan afspelen..

gr m snippe

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (4)

Als jou PC op zolder gebruik maakt van een LAN verbinding zou je er voor kunnen kiezen om een media player aan te schaffen en deze ook met een LAN verbinding aansluiten zo dat hij in het zelfde netwerk zit als je PC. Op deze manier kan jij via je media player content van je PC afspelen zonder te streamen, wat over het algemeen idd niet vlekkeloos gaat, zeker bij BR films. Anders kan je er ook voor kiezen om een media player te kopen en films en dergelijke op een externe harde schijf zetten en vervolgens je harde schijf weer op de media player aan te sluiten. Zelf heb ik een TV met USB aansluiting die vrijwel alle media formaten afspeelt, dus mocht je toevallig aan een nieuwe TV toe zijn is dat ook een optie. Een andere mogelijkheid is misschien nog een NAS schijf maar hier heb ik geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop een Boxee/AppleTV(jailbreaked met XBMC)/Pivos XIOS(XBMC)/Raspberry Pi(XBMC) en sluit deze aan op je TV via HDMI, het enige wat je moet verzorgen is een ethernet(mag ook wireless) verbinding met je PC op zolder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de wc live hub heeft 1 TB harde schijf ingebouwd, via je netwerk kan je films en muziek hiernaar kopieeren of direct downloaden op de schijf. er zit alleen geen wifi op (alleen lan) en zijn er geen apps zoals uitzending gemist op te krijgen (wd maakt uit welke apps het aanbied).

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/mediaspelers/m715056869-wd-tv-live-hub-1tb.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://tweakers.net/pricewatch/268224/western-digital-wd-tv-live-hub-1tb.html

Toegevoegd na 57 seconden:
wc = wd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden die je kan toepassen. Ik denk dat het meest geschikte voor jou zou zijn om een mediaspeler te kopen waar je een harde schijf in bouwt (zijn ook kant en klaar te koop). Het ding is alleen wel dat als alles draadloos aangesloten is, het kopiëren erg traag zal gaan. Als je de boel gewoon met een ethernetkabel hebt aangesloten, of de mogelijkheid hebt om dit te doen, dan is het geen probleem.

De uitgebreidere mediaspelers kunnen ook direct op het apparaat zelf alles downloaden via nieuwsgroepen of torrents.

Voor een simpele mediaspeler waar je alles dan naar toe kopieert zit je inclusief harde schijf op minimaal 170 Euro voor een WD Live met 1 TB hardeschijf. Wil je direct kunnen downloaden, dan kom je in principe uit bij een Popcorn Hour A300 als goedkoopste optie en met schijf zit je dan op ongeveer 250.

Echter zou je voor dat bedrag ook kunnen nadenken over een HTPC, wat feitelijk een extra PC is onder je TV. Het voordeel is dat deze veel meer kan dan een mediaspeler (feitelijk alles wat een PC kan), het nadeel is dat ze toch wat groter zijn en de bediening niet even makkelijk gaat (simpel menu en afstandsbediening) en iemand het voor je moet configureren als je zelf geen handigheid hebt met besturingssystemen.