Hoe hard gaat 4000watt met een 5.1 Luidsprekersysteem?

Ik vraag me af hoe hard dit gaat want ik ben van plan deze te kopen gaat dit echt zo hard dat je haren omhoog gaan en alles gaat trillen of zit het anders dit is de link van de site: http://www.maxiaxi.com/auna-actieve-5-1-home-cinema-surround-set-4000-watt alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat 4000 watt PMPO bedoeld word

"PMPO is een subjectieve maatstaf. Het opgegeven vermogen gaat uit van een versterker die onder ideale omstandigheden gedurende enkele milliseconden een bepaald vermogen kan leveren. Bij een luidspreker gaat het onder dezelfde omstandigheden om de maximum belasting, die hij verdraagt. Dit zijn geen kwaliteitscriteria. Verder is er geen standaard rekenmethode om PMPO te berekenen; elke fabrikant gebruikt zijn eigen (en vaak zo gunstig mogelijke) rekenmethode. PMPO is dan ook weinig meer dan een marketingtruc om een product te kunnen verkopen aan mensen, die waarde hechten aan zo veel mogelijk Watt.
Over het algemeen kan men ook stellen de: Pre Mortem Power Output, het maximaal te leveren vermogen voordat het onderdeel overlijdt!"

http://nl.wikipedia.org/wiki/PMPO

de best meetbare waarde (RMS als ik goed gegoogled heb) word aangegeven als 40 watt.

"Een actieve home cinema surround set met 40 W RMS hetgeen overeenkomt met een piekvermogen van 4000 Watt."

piekvermogen staat hier denk ik voor PMPO.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, dat is het piekvermogen en waarschijnlijk liegen ze er ook nog over. 4000 watt is echt heel veel en wil je niet in je kamer!

Toegevoegd na 1 minuut:
Op een andere site staat een vergelijkbare set als 95 watt, veel waarschijnlijker.