Wat is het verschil tussen MP4 en MP5?

Ik heb een MP4 speler die het heeft begeven, nu wil ik een nieuwe gaan aanschaffen maar zag dat er ondertussen ool al weer MP5 players zijn.

Ik heb al een beetje rondgesnuffeld maar kan behalven opslag niet veel verschillen vinden. Er word gesproken over het bekeijken van filmpjes maar dat kan op mijn MP4 ook. Ik heb genoeg opslag ruimte om een film van 1:30 uur te bekijken + nog aardig wat ruimte voor muziek.
Alleen is de MP4 wel meteen leeg (batterij) na het bekijken van een film.

Zou dit bij een MP5 bijv. anders zijn en zijn er evt. nog andere voordelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
6K

Het beste antwoord

MP5 spelers zouden alle type filmpjes zonder converteren af moeten kunnen spelen, echter tot nu toe is er nog geen enkele speler die dat ook daadwerkelijk kan.
Dus met de batterijduur heeft het niks te maken.
Ik heb een iPod touch en daarmee kun je ongeveer 6 uur video kijken en spelletjes spelen en ongeveer 30 uur muziek luisteren en je kan er ook nog mee op Internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een mp5-speler is een mp4-speler die alle video formaten kan afspelen, deze hoef je dus niet meer te converteren (in theorie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een MP5 tref je in de onderstaande afbeelding aan, dan kun je denk ik zelf het verschil wel zien.

Nu even serieus. MP5 is denk ik een marketingwoord dat er nog niet echt helemaal door is. Er zijn dus bedrijven die het woord al gebruiken in de hoop dat het grote publiek het oppikt.

Ik kan dan ook alleen maar vermoeden dat de bedoeling achter het woord is dat het gaat om een MP4-speler met meer mogelijkheden, die zouden er inderdaad uit kunnen bestaan dat het apparaat ook andere bestandsformaten aankan, dus bijvoorbeeld DivX, of XVid en zo, het is echter mijns inziens nog geen algemeen geaccepteerde term.

Voor de batterijduur en dergelijke kun je toch het beste reviews lezen van apparaten, want die verschilt nogal tussen het ene en het andere merk en type.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XD je bent geniaal