Hoe kan mijn microfoon minder geluiden oppikken?

Als ik met mensen op skype praat, of mijn stem opneem, dan kan je mensen horen die een verdieping lager zitten terwijl meerdere deuren die ertussen zitten dicht zijn.
Volgens mij moet ik de 'gain' van de microfoon lager zetten maar ik weet niet hoe dat moet.

Ik heb al de binnenkant van een spons uitgeknipt zodat er een soort windfilter op zit.

Ik heb een turtle beach microfoon, gemaakt voor playstation maar ik kan hem met gemak op mijn pc gebruiken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Misschien kan je een beetje experimenteren met een toeter? Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de gain heeft hier relatief weinig mee te maken.
De gain is gewoon een volumeknop.
Ik denk dat dit gewoon een condensatormicrofoon is die op een tafel is geplaatst, en zo dus alle trillingen overneemt die de vloer de tafel in stuurt.
probeer hem dus los van de tafel te krijgen, een spons werkt ook hier wel voor.
succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gain heeft hier juist alles mee te maken en is geeeen volumeknop. De gain bepaalt het ingangssignaal en bij een microfoon dus eigenlijk hoeveel hij op moet vangen. Zet je de gain laag dan ben je alleen verstaanbaar als de microfoon zeer dicht bij je mond zit. Zit je hem vol open, dan zou je (als er geen speakers in de buurt zijn) heel de wijk af kunnen luisteren.