Hoe sluit ik een Ipod/telefoon aan op mijn autoradio?

Ik ben in het bezit van een Citroen C3 Pluriel en deze auto heeft een ingebouwde cd speler. Echter heeft deze geen ingangen waardoor ik mijn Ipod niet kan aansluiten via een AUX kabel. De methode met een casettebandje die je aansluit kan ook niet aangezien mijn auto geen casette bandjes kan afspelen.

Wat moet ik doen?
Heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ondergaande reactie gaat alleen op als het een cd/autoradio is, dat is mij niet helemaal duidelijk :-(

Antwoorden (2)

Dat kan heel eenvoudig via een Draadloze FM transmitter, die sluit je aan op de hooftelefoon uitgang van je iPod/telefoon en dan kun je hem op je radio ontvangen via een vastgestelde zender door jezelf.

Voorbeelden van een Draadloze FM transmitter kun je hier zien, maar zijn uiteraard overal verkrijgbaar:

Draadloze FM transmitter

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.shopwiki.nl/l/Draadloze-FM-transmitter---sluit-je-ipod-aan-op-je-autoradio-met-deze-FM-zender
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Die dingen geven een heel beroerde geluidskwaliteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet mijn ervaring, heb er zelf ook een tot volle tevredenheid. Misschien een iets duurdere versie? Deze was 95 euro, maar goed, het kan. Maar dan zou onderstaande misschien een oplossing geven als je daar niet tevreden mee bent.
Originele radio? Zo ja: koop een interface zoals bv die in de link. Die klik je achter in de iso connector, moet wel de radio er even uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat inderdaad om de originele ingebouwde autorado/cd speler. Wat RMvdT zei over de FM transmitter, ik heb daar geen goede verhalen over gehoord. De geluidskwaliteit is niet best en 95 euro vind ik toch wel erg prijzig voor een goede transmitter! Ik heb begrepen dat als ik de autoradio eruit haal, er aan de achterkant een rode en witte ingang is. Een kabel met een rood en witte stekker met aan de andere kant een AUX zou toch ook kunnen werken? Echter heeft de vorige eigenaar een handsfree set (parrot) ingebouwd, dus ik neem aan dat die momenteel op die aansluiting zit? Help..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry ik dacht dat je het over een FM transmitter had.
Weet je toevallig ook waar ik zo een interface via een Nederlandse (web)winkel kan kopen? En kom ik niet in de problemen met mijn handsfree set?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je die parrot niet gebruikt staat niks je in de weg om die te ontkoppelen en daar een aux to 3,5 mm jacket voor te kopen. Let er wel op dat je niet beide op maximale volume zet anders blaas je je boxxen op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je parrot aansluiting is een tussenstuk in je iso stekker. Bij de inbouw hebben ze de originele stekker van auto naar radio er uitgetrokken, toen de stekker van parrot weer in de radio, en daar past dan de stekker vanaf de auto weer in, een verloop/tussenstuk-stekker dus in de behuizing van de iso stekker zit een vrije ruimte waar je het blauwe stekkertje van de interface (zie link) zo in kan steken. Een link met verkoopadres in Nederland weet ik niet. Waarom niet daar bestellen? Goedkoper ga je hem denk ik niet vinden. Probeer anders op Google: interface+c3 pluriel+iPod Succes