hoelang lang kan een 12v 5ah scooteraccu een 230v 150watt subwoofer setje afspelen ket een 12-230v convertor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Uit de formule P=UxI volgt, dat I= P:U, ofwel I= 150:230= 0,65A.
Dit is de stroom die je subwoofer verbruikt. Zuiver theoretisch gezien kan je accu een uur lang 5 Ampere leveren, wat dan inhoudt, dat met een afname van 0,65 A je je subwoofer 5:0,65=7,69 uur kunnen voeden. Dit alles is echter zuiver theoretisch en zonder stroomverlies in de convertor. In de praktijk denk ik dat je accu eerder de geest geeft.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De accu is geen 230V maar 12V wat de gebruiksduur aanzienlijk verkort.
jc54
10 jaar geleden
Als de subwoofer 150 watt zou verbruiken bij 12 volt, zou dat een stroom betekenen van 12,5 Ampere, Het uiteindelijke stroomverbruik ligt een heel stuk lager.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard mag je niet de stroom bij 230 volt vergelijken met die van bij 12 volt, dus dat eerste antwoord is (sorry jc54) larie. Bovendien heb je ook verlies in je versterker. Bij vol vermogen (oordoppen op!) zal een half uur dus dichter bij de waarheid zitten.