Hoe moet je een receiver op een samsung smart tv aansluiten?

Hallo,

Ik had nog een oude receiver uit 2003 met surround home cinema speaker set gevonden, Het is een Pioneer VSX-D512.

Ik had deze in mijn woonkamer aangesloten en mijn mobiel aan een kabel aangesloten met een rood wit naar 3.5mm jack kabel. Alles werkte goed. Ik had daarna de tv aangesloten op een rood wit naar rood wit kabel, Daarna in de tv het geluid naar extern geluidsapparaat ingesteld maar ik hoorde niks.

Kan iemand me hier mee helpen?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat je niet een ingang op een ingang hebt aangesloten? Rood-wit(tulp) is vaak een ingang op een tv, niet een uitgang. Daarvoor wordt vaak SPDIF of mini-jack gebruikt. Kijk dus nog eens achter op je TV en beschrijf de uitgangen. Of geef de exacte Samsung typenr.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@viri, tegenwoordig wordt juist CI+ module veel gebruikt en moet je dus met een uitgang op je tv werken. Koptelefoon uitgang gebruiken betekent dat als je je versterker even niet gebruikt je altijd kabels moet gaan pluggen. Maar een decoder werkt idd het makkelijkst, als dat het geval is.

Antwoorden (1)

Je kunt een Converter optisch en coaxiaal naar analoog audio gebruiken te vinden op:
http://www.kabeltje.com/converter-optisch-en-coaxiaal-naar-analoog-audio?zenid=6fc7d80a40e0195b7e69f99fe28edf9d
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De versterker/receiver heeft juist digitale ingangen. En de tv misschien niet eens een analoge uitgang....