Kan je 2 100 watt speakers aansluiten op een sigarettenaansteker in een fiat seicento?

ofwel.

Wat is het vermogen dat je maximaal uit de sigarettenaansteker kan trekken bij een fiat seicento.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Even kijken wat voor zekering er in zit, en dit vermenigvuldigen met 12(volt).
10 Ampere afgezekerd geeft max. 120 watt.
15 Ampere afgezekerd geeft max. 180 watt.
Let wel, energievermogen (bijv. voor verlichting) is niet hetzelfde als speakervermogen.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat raad je dan aan en waarom?
Uw boxen kan u niet rechtstreeks aansluiten op uw sigarenaansteker.
Boxen horen op een versterker en die versterker voeden vanuit uw aansteker.
Zo een versterker met 2 x 100 Watt muziek vermogen zal 10 a 15 Ampère op 12 Volt verbruiken. Dus de zekering van uw sigaren aansteker eens nazien.
In bijlage een voorbeeld van zo een versterker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik heb het hele setje van versterker en boxen al liggen. de boxxen zitten in een kratbox samen met de versterker en een accu. nu wil ik het dus zonder die accu laten werken.
accu was 7.5 ah
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik mij uw vorige vraag herinner en heb toen ook al meegegeven dat die accu geen uur zou meegaan.
Afhankelijk van uw autobatterij zal uw motor ook regelmatig moeten draaien om bij te laden want ik geloof dat dat een 36 Ah is.