Autoradio gebruiken zonder auto , kan dat?

Ik mag helaas niet auto rijden, vandaar mijn vraag over autoradio of ik hem kan gebruiken zonder auto. Ik heb gewone radio gezien , maar toch spreekt autoradio mij meest.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (3)

Dat kan perfect op een 12 Volt DC voeding of batterij die u regelmatig zal moeten bijladen. Ook niet vergeten een (auto)antenne aan te sluiten en natuurlijk een paar luidsprekers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
-1.
Dat is wel een heel makkelijk en snel getikt antwoord. Een 12 volt batterij is niet zomaar te koop in de winkel. En hoelang zal je kunnen spelen met zo een 'batterij? En als je een voeding wilt kopen dan heb je er een nodig die veel amperes kan leveren.Gemakzuchtig antwoord waar de vraagsteller niet mee uit de voeten kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, de vraagsteller stelt zijn vraag heel gemakkelijk, dus dan mag het antwoord ook wel gemakkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ escape: dat is wel erg streng, trouwens wie spreekt hier van een batterij kopen?
Ik heb enkel op de vraag willen een antwoord geven en daarbij een de mogelijkheden willen opnoemen.
Ik kan mij voorstellen dat als hij een oude radio heeft hij misschien ook een oude batterij heeft.
Trouwens dat een batterij niet zo maar te koop zou zijn is ook wel kort door de bocht.
Ik weet ook dat u voor het geld van een 12Vdc voeding of een batterij met lader u al een behoorlijke radio kan kopen maar dat is de keuze van de VS en alles behalve mijn bedoeling om een gemakzuchtig antwoord even vlug neer te pennen.
Als er een idee in mij opkomt dat bruikbaar is geef ik het mee en dat is toch de bedoeling.
Ik kan u verzekeren dat ik de moeite doe om indien mogelijk een afbeelding en een nuttige link mee te geven ook al moet ik zelf soms zoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@escape, nog vergeten vermelden dat u toch bedank om uw min te motiveren want velen geven een min zonder uitleg, maar ja dan blijven ze ook naamloos.
escape
10 jaar geleden
Dat waardeer ik! Serieus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oude PC voeding (12v) wil vaak ook wel. :)
natuurlijk kan dat maar je kan hem niet steken in een normaal stopcontact
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn op het internet genoeg beschrijvingen te vinden van jongelui en ouderen die een kist of kratradio gebouwd hebben. Van die sites kan je je informatie en inspiratie vandaan halen.