Is Marquant een OK autoradio merk?

Heeft iemand hier ervaring mee, positief of negatief? Momenteel Kijkshop aanbieding met SD-kaartlezer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Antwoorden (6)

http://www.productervaring.nl/auto-en-fiets/auto-accessoires/autoradio/marquant/mcr-718-29011/

wat meningen... ken het merk niet, maar het doet een beetje aan als goedkoper japans spul. maar soms kan dat van goeie kwaliteit zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De autoradios ken ik niet, althans niet persoonlijk, ik ken wel iemand die er een heeft en die werkt uitstekend.

Het merk als zodanig ken ik wel persoonlijk, ik heb in he verleden wat persoonlijke audioapparaten van ze gehad, een draagbare cd-speler en een MP3-speler om precies te zijn. Over beide was ik dik tevreden, het doet inderdaad wat goedkoop aan, maar de apparaten doen (in mijn ervaring) wel gewoon wat ze moeten doen en zonder ze extreem te gebruiken op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn gaan ze niet kapot.

Daarnaast is de prijs over het algemeen vrij gunstig bij dit soort merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is leuk om te horen . Mijn 25 Euro kostende radio - cd-speler (gekocht op Haagse markt ) doet het veel beter dan de 210 Euro dure Sony. En het geluid is even goed.
Geen eigen ervaring, maar zoals ik het kan bekijken is Marquant onder de auto-audio zoiets als Lada was onder de auto's. Hij doet het wel, maar je moet er niet te hoge verwachtingen van hebben.
jc54
14 jaar geleden
Dit merk was vroeger een low budged-merk van oa. Wehkamp.
Vergelijkbaar met Schneider.
Vroeger heb ik wel eens gesteld dat het toppunt van armoede het kopen van een tweedehands Schneider was.
Marquant was in mijn ogen echt goedkope troep, waar echter weinig aan kapot kon gaan, omdat het zo primair van opbouw was.
Hoe het nu met dit fantasiemerk is, weet ik niet.
Ze kochten goedkoop spul op (Silver ed. hadden -als ik me niet vergis, dezelfde spullen) en zetten daar hun eigen merknaam op.
Het kan dus vriezen en dooien.
Het wordt ten onrechte wel eens vergeleken met Medion (Aldi) die echter wel 3 jaar garantie geeft en zelden problemen oplevert.
Marquant werd later ook wel via EXPERT zaken geleverd,
als ik me juist herinner.
Let wel, het kan best deugdelijk zijn, destijds zat ik echter met het probleem dat de geclaimde vermogens van de boxen een factor 10 te hoog kon zijn en ook versterkers leverden lang niet het beloofde vermogen.
Als ik het bij het juiste eind heb zijn deze merken ook met het PMPO vermogen gekomen.
Dat is het piekvermogen als de bliksem er in slaat, naar mijn mening.
Het RMS (ook wel sinus) vermogen is hooguit 1/10 deel(!!!)
van het PMPO vermogen, dus totaal NIET realistisch.
Het theoretisch max. vermogen is ongeveer het dubbele van het RMS/Sinusvermogen, vaak muziekvermogen genoemd.

Ook goede merken stunten nu, daar komt bij dat veel goed spul via tweedehandswinkels (Ome Jan ofwel de lommerd)
te krijgen zijn. De inkoop gaat dan via indentficatie om heling te voorkomen.
Dan heb je een Pioneer of Alpine voor hetzelfde geld en daar ga je veel meer plezier mee beleven dan met nieuw prutsspul.
Nogmaals ik kan me vergissen maar denk dat niet.
Garantie zegt ook niet alles, garantie op een slecht geluid zet minder zoden aan de dijk dan de garantie dat je een goed merkproduct hebt, die jaren meegaat en aanzienlijk meer en beter presteert. Meestal geeft de lommerd een korte garantie op goede werking.
Weken de topmerken goed, dan doen ze dat vele jaren
Denk er maar eens over.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marquant is echt goedkope rommel die na aankoop duurkoop blijkt te zijn. Mijn advies is 'niet doen'.

het lijkt erop dat je een autoradio zoekt en ik zie voor onder de 100 euro al merken als Sony, Kenwood en Pioneer. Daar zou ik eerder mijn geld op stuk slaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmmmm ik schrijf dat het lijkt alsof je een autoradio zoekt, maar dat staat zelfs in de vraag. Tijd om naar bed te gaan....
paulus811
14 jaar geleden
Ik had een Marquant autoradio en heb er nooit problemen mee gehad!! Deed wat ik wilde.