Welke is een goed betaalbare aanslaggevoeilige keyboard?

-Zonder poten.
-Eigenlijk toch echt niet meer dan een paar honderd euro...
-Moet kwalitatief goed geluid uit komen (via ingebouwde speakers).
-Hoeft niet heel hard te kunnen.
-Om een liedje op te componeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kies maar uit.
http://www.bax-shop.nl/keyboards/bekijk-alle-producten.html?orderby=price&DescOrderBy=&prijsklasse=&limit=30&limit2=30
Of beter ga ergens uitproberen. (Goed geluid is voor ieder anders :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb antwoord 'nodig' van iemand met veel ervaring :).
Die me dus de weg kan wijzen in het grote woud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed, als je op zoek bent naar een heel gericht antwoord: om te componeren worden toch vooral piano's gebruikt. Blijkbaar wil je een electronische en heb je er een paar honder Euri's voor over. Dan wordt het de YAMAHA-NP-serie, dus de NP11 of de NP31.

Antwoorden (1)

Dat hangt heel erg af van een paar andere dingen:
1- moet hij vooral kunnen dienen als piano? Dan kan hij maar een paar klanken, maar hij heeft wel een groot volledig toetsenbord. Of juist als keyboard met allerlei andere features? Dit is het belangrijkste criterium.
2- moet hij op batterijen kunnen werken?
3- moet hij trucjes hebben als: drumbox, akkoordenhulp, voorbeeldsongs, MIDI-aansluiting, USB?
4- moet hij nieuw zijn? Zo nee, kijk dan bij de Marktplaats-link die ik heb toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Ja. Veel verschillende type geluidjes is leuk, maar geen grote eis.
2. Nee, hoeft niet.
3. USB: hoef niet, maar ik wil wel kunnen opnemen/opslaan. (Zal tegenwoordig vaak op USB-stick of SD-kaart zijn? Floppy is niet gewenst.) Midi: als dat nodig is om een gespeelde melodie te kunnen opslaan/openen. Midi is het standaardformaat?
4. Niet persé - maar als 't ff kan wel :). Dan zal ie doorgaans wat moderner/betrouwbaarder zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zijn we eruit, : ik zou gaan voor een eenvoudige stage piano van YAMAHA of Roland. Ik heb zelf een NP30 Grand Portable Digital Piano, die was maar 249. Zijn ingebouwde speakers zijn niet fantastisch, maar wel goed genoeg. Een goedkopere Roland zal ook wel voldoen.
MIDI of USB is inderdaad nodig om te kunnen opnemen. Tenminste, wanneer je je composities in een digitaal bewerkbaar formaat op een PC wilt bewaren en bewerken. Er zijn keyboards die zelf kunnen opnemen (in hun eigen geheugen) maar daarbij mis je de handige bewerkingsmogelijkheden die je op een PC hebt. En het uitwisselen met andere mensen is lastig. Wanneer je je keyboard op de PC aansluit, is het componeren makkelijker.