moet ik 1 kabel in analog of optical stoppen? (koptelefoon)

Ik heb 1 week geleden 1 koptelefoon gekocht.
1 sharkoon x-tactic s7 voor de pc.
Alles werkt gewoon maar op de handleiding staat dat ik 1 kabel in de optical moet stoppen en dat die kabel in me computer moet.
Het probleem is dus dat die kabel niet past op mijn computer.
Ik kan hem nergens op aansluiten.
Wat is hier het effect van?
En moet ik proberen om met 1 kabel de analog aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nou je hebt een surround hoofdtelefoon gekocht. Via de analoge audio uitgang (groen) komt stereo geluid. Nou weet ik niet of de USB stekker de andere 6 kanalen* + power geeft, anders kom je met een stereokoptelefoon te zitten. (*zou heel apart zijn, want dan heb je 2 audiodevices)

Het effect zou dus kunnen zijn dat je geen 7.1 maar 2.0 headset overhoudt terwijl je voor 7.1 bent gegaan.

Je moet het overigens aansluiten zoals bij de laptop aangegeven staat:

http://www.sharkoon.com/sites/default/files/ddblock/nid-2226/images/manual_pc_int_40039.pdf

Als je een koptelefoon koopt van 100eu kan je er ook wel een geluidskaart van een/twee tientjes tegenaan gooien.

http://tweakers.net/categorie/53/geluidskaarten/producten/#filter:Tcw9CoAwDAXgu7y5Q_1Baw_g5uQoDlIzVIpKKi7Suxt1cUl4Xx65sPFM3HoKMyx29kuE-rDf-BCbohORi6POr7BaIe7kWh8O4gh7odT5s84pwA7ItDYYkxIuftxUubwxVSazME39hlKKKd0

Let op ze hebben niet allemaal een optische uitgang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/303283/sabrent-71-surround-sound-pci.html
Als ik deze koop moet dan die kabel door mijn computer heen?
Heb echt geen verstand van die dingen.
En als dit geen optische uitgang heeft, kun je 1 link sturen naar 1 die het wel heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heeft geen optiche uitgang. Deze wel: http://tweakers.net/pricewatch/270154/icidu-71-pci-sound-card-mi-707210.html De uitgangen komen gewoon aan de achterkant van de PC te zitten, controleer wel of je de juist sleuf (PCI/PCI-e x1/x2 hebt op je moederbord).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://i55.tinypic.com/24awtc2.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe doe ik dat?
Moet ik dan me computer open schroeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geluidskaart zit er nog niet in en moet van binnenuit (kast open maken) erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw ik antwoorde al voor dat ik je vraag zag :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens is dat echt heel makkelijk, een schroefje en een keer duwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie 7 van die sleuven.
1 sleuf is bezet.
Dus ik neem aan dat ik die andere dan gewoon kan gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik dus die geluidskaart kopen?
Of is wat ik in de vorige post heb gezegd niet goed?
En over dat plaatje van Mr tomaat, zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit. De eerste is bezet en bij de sleuven eronder zit nog 1 grijs plaatje erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige waar je nu nog naar moet kijken is welk soort gleuf je (vrij) hebt. En dan bedoel ik de gleuf in de PC. https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=pNQ1k60P72fSLM&tbnid=PSh7IKYELBHNHM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.howstuffworks.com%2Fagp1.htm&ei=QvNWUbPKOJCa0QW81IC4Aw&bvm=bv.44442042,d.d2k&psig=AFQjCNESuam0dPBbTedTPMDclMm5mai3zA&ust=1364739261478798 Daar heb je namelijk soorten in. PCI, PCI-e 1x, PCI-e 2x. Ik durf niet te gokken dat je een van die (vrij) hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dat plaatje van jou (mr tomaat) is het die grote rode met daarnaast 2 kleinere . ik schroef wel wat los daar.
Moet het er uit zien als op die foto of moet er niks zitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En die schroefjes zijn van binnen vast geschroefd, moet dan die hele kap eraf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas als je kap eraf hebt kan je zien welkje sleuf vrij is. Je moet niet kijken naar de buitenkant van de kast maar in de kast. Daar zitten de kaarten aan het moederbord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lukte niet.
Morgen gaat me vader het proberen.
Ik weet wel dat er alleen 1 video kaart is geïnstalleerd .

Andere antwoorden (1)

U zou een converter kunnen kopen van analoog naar optical maar die zijn niet goedkoop.
Het lijkt mij eenvoudiger en vooral goedkoper om die om te ruilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een geluidskaart met optical uit kopen.
(Bijna alle moderne geluidskaarten hebben deze.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor effect heeft het voor het geluid als ik dat allemaal niet doe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere geluidskaart is natuurlijk ook een oplossing maar de vraag is of al die kosten opwegen want een hoorbaar verschil zal er niet zijn tussen een analoge koptelefoon in uw bestaande audio uitgang en een andere kaart met optische uitgang.
Ik ben iemand die het graag eenvoudig hou met een mum aan kosten vandaar mijn voorstel om die ruil te doen naar een analoge koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het digitaal signaal (optisch) is voor deze hoofdtelefoon bedoeld voor surround. Zonder deze kabel zal (op PC) alleen de microfoon werken of je kunt hem met die "G6" adapter gebruiken maar dan heb je dus geen surround.
http://www.sharkoon.com/sites/default/files/ddblock/nid-2226/images/manual_pc_int_40039.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Damn, dat is zo'n beetje mijn antwoord, ben lekker traag vandaag :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is goed :)