Hoe kun je de ontvangst van een draadantenne verbeteren?

Ik heb onlangs een docking station gekocht met een draadantenne, maar de fm ontvangst is slecht. De kwaliteit is laag en ik heb veel ruis. Het ligt niet aan het dock zelf, muziek afspelen (via iPod) doet hij goed en met een hoge kwaliteit. De draadantenne zelf is ongeveer 1 meter lang. Als je tips hebt, ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
10K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de antenne horizontaal op een tafeltje te leggen.

Antwoorden (3)

Gewoon als deze bij een raam staat met een/die draad aan de gordijnrails.Dat doe ik hier ook met radio's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Als je HR glas hebt houdt dat veel signaal van fm zenders tegen. Bij HR + en ++ zit er een zelfs een soort van coating op het glas. Het werkzame metaal is zilver, maar er worden andere metalen gebruikt voor de hechting op het glas en tegen de zichtbare reflectie, bijvoorbeeld zink.
Belangrijk is dus eerst de ontvangst van de docking met buiten te vergelijken voordat je met de antenne gaat goochelen.

2. Maak de draad niet te lang, want als je met de lengte van de antenne boven 1,5 m. uitkomt (de helft van de golflengte), wordt de ontvangst vaak alleen maar slechter.

3. Als dat nog niet verbetert, koop dan een dipool draadantenne. Kosten nog geen 3 euro en bieden een veel betere ontvangst. Een webshop waar ze die verkopen, staat in de bron.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
4. Het kan natuurlijk ook nog gewoon aan je docking zelf liggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De antenne horizontaal op een tafeltje leggen. Dat werkt bij mij altijd wel.