Wie kan mij meer informatie geven over de reciever genaamd Silver SS93L?

Op internet is hier niets over te vinden. Het enige dat ik weet, is dat het merk Silver eigendom is/was van producent Shin shirasuna.
Ik ga ervan uit dat het toch blijkbaar een zeldzame receiver is.
Op de foto is hij geplaatst in een bijbehorend kastje.

Toegevoegd na 30 minuten:
Graag zou ik informatie willen over dit specifieke type receiver. Bijvoorbeeld waar zijn ze gemaakt en wat is bijvoorbeeld de waarde van dit product?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Het beste antwoord

De firma Shin-Shirasuna Electric Corp. was inderdaad de gebruiker van de merknaam Silver, deze firma is de doorstart geweest van het failliete Shirasuna Electric en zelf in 1985 overgegaan naar Harman - Kardon. Daarna in 1994 weer overgekocht door Hitachi.

Specifieke informatie over dit apparaat kan ik ook niet vinden, daarvoor zou je kunnen proberen bij de importeur van Hitachi of Harman-Kardon nog wat boven water te krijgen, maar ik geef je weinig kans.

Zeldzaam is het denk ik zeker, het was een kleine firma in japan en het spul is minstens 25 jaar oud. Wel gok ik dat het voor die tijd wel een high-end systeem zal zijn geweest, wellicht kun je over de gebruikte specifieke onderdelen nog het een en ander vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Technol Ace Corporation hebben ze geloof ik ook nog geheten als zijnde OEM fabrikant voor Harman Kardon, hun producten werden dus ook een tijd gewoon onder de naam Harman Kardon verkocht terwijl het nog een aparte firma was.

Naar aanleiding van je toevoeging: gemaakt dus in Japan, de waarde is wat de gek er voor geeft. Een verzamelaar kan er best wel eens wat geld voor over houden, een serieuze audiofiel zal dit hoog op zijn aanschaflijstje hebben staan. Wanneer hij nog met platenspeler uitgevoerd was, had het waarschijnlijk nog iets meer waarde gehad. Maar waarom vragen over de waarde, als het nog werkt en je bent er blij mee, vooral niet wegdoen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ben ik toch een vrij essentieel woordje 'niet' vergeten tussen serieuze audiofiel en zijn aanschaflijstje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit bedrijf is verder gegaan onder de naam Technol- Ace Corp. Wellicht dt je daar wat kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gekeken, maar kan niets over de receiver vinden..
Het gaat mij puur om informatie over dit betreffende product.
Toch bedankt voor de genomen moeite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer zien we je bij kunst en kitsch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dat nog niet zo'n gek idee ;)
Shin-Shirasuna 'Silver' zijn Harman-Kardon modellen bedoeld voor de Europese of Japanse markt, AFAIK geproduceerd tussen 1977 en 1985.
14 jaar geleden
M'n moeder had vroeger een Stereoset gekocht van het merk Silver. Dat was bij Wehkamp. Wellicht heeft hun klantenservice de mogelijkheid om e.e.a. te kunnen achterhalen wie de de importeur was. Suc6!