Kan je van die kartonnen eier-rekken goed gebruiken voor geluids isolatie ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar afhankelijk van de situatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ken iemand die zijn hele woonkamer ermee had behangen, in schaakbordpatroon. Het zag er niet uit, maar hij beweerde dat het de akoestiek erg goed deed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de akoestiek wel.
Maar isolatie?
Dat niet dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor geluidISOLATIE doen ze niks.
Voor akoestiek bijna niks.
En wat ze doen is maar de vraag of je dat wilt...
Maar staat wel leuk. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dan was dat YouTube filmpje waarschijnlijk nep,
jammer dat ik het nu niet meer kan vinden, want het was best overtuigend, maar zou best kunnen dat er iemand met de volumeknop aan het spelen was toen de deur open ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deur doet ook wel wat. :p

Antwoorden (2)

Dat helpt al een beetje omdat die het geluid absorberen en niet weerkaatsen maar ook naar buiten toe vormt het isolatie.
Beter is het natuurlijk om geluidswerende noppen aan te brengen, veel efficienter en eigenlijk niet zo duur, om nog maar van het uitzicht te zwijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eierdozen werken top...­
Maar niet voor isolatie.
Eierdozen worden gebruikt om de kamer accoustisch beter te maken, dus geen glade muren die reflecties, dus galm, veroorzaken.­
Maar is dus niet bedoeld om het geluidsdichter te maken.