kan ik op een autoradio 8 ohms boxen laten spelen?

ik heb thuis een autoradio liggen en nog een aantal 8 ohms boxen. kan ik die acht ohms boxen aansluiten op een autoradio, om zo een nieuwe radio te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
3.5K

Antwoorden (2)

Ja hoor, geen probleem, wel 1per kanaal he!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem.
Door die hogere ohmage zal er meer 'demping' optreden zodat het geluid zwakker klinkt dan met 4 ohm speakers.

Je zou wel degelijk 2 speakers parallel kunnen schakelen op 1 kanaal. Komen dan samen uit op 4 ohm.