Is het schadelijk voor een blurayspeler om deze in een droge ruimte van circa 10 graden celsius te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op die manier is Ice Age 4 3D wel een betere beleving, dat wel ja.

Antwoorden (2)

Kzn geen kwaad, echter wel een constante temperatuur graag, bij temperatuur schommeling, kan er gemakkelijk vocht neerslaan op de speler(net als badkamer spiegel)
Dan gaat de speler roesten enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de gebruiksaanwijzing staat aangegeven tussen welke temperaturen het apparaat gebruikt kan worden zonder problemen. (meestal +5C tot +30 C).
Temperatuurschommelingen binnen deze marge hebben dan geen invloed op de prestaties van het apparaat. (dit is getest!)

Vocht coëfficiënten zijn voor optische afspeelapparatuur zoals CD/DVD/Blu Ray echter van meer belang. Hogere vochtigheidsgehalten kunnen lenzen laten beslaan waardoor oncorrigeerbare leesfouten kunnen optreden.
Door de apparatuur te laten acclimatiseren in een koele ruimte voordat het in gebruik genomen wordt voorkom je dit probleem.

Omdat optische afspeelapparatuur geheel is opgebouwd uit kunststof en aluminium delen wat betreft de aandrijving en het chassis kan er geen roest of oxidatie optreden wat de werking nadelig beïnvloed.