kan een fabrikant bij een autoradio zomaar val- en stootschade suggereren?

ik heb bij een winkel een autoradio met usb ingang gekocht. na 4 of 5 maanden kan deze mijn mp3 speler niet meer lezen omdat dat witte plastic (bescherm)ding wat over de 4 contactjes zit in de atoradio afgebroken is, ik heb hem terug gebracht voor reparatie en nu krijg ik een brief dat dat dus mijn eigen schuld is omdat het val en stootschade zou betreffen. nu zit er nooit iemand naast me en de ingang zit rechts dus stootschade lijkt mij uitgesloten. verder zit de autoradio vast in de auto en spring ik niet over bobbels of zo, dus valschade lijkt mij ook uitgesloten. zegt de fabrikant nu zomaar wat ofgaan ze er van uit dat als er iets afbreekt het valt of stoot. mij lijkt het gewoon slechte kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik heb jaren in een elektronicazaak gewerkt en wat jij nu zegt is zéér herkenbaar. Wij kregen ook vaak mobieltjes en dergelijke terug van reparatie met de mededeling: valt niet onder garantie vanwege val en/of stoot schade.

Het probleem is dat de klant én het winkelpersoneel beiden meestal niet voldoende kennis hebben om een goede conclusie te trekken. In feite ben je overgeleverd aan de conclusie van de fabrikant/reparateur.

Wat je kunt doen:

-Hoofdkantoor bellen en vragen om een reparatie rapport, zij zijn verplicht dit te verstrekken. Met het reparatie rapport kun je vervolgens bij een plaatselijke reparateur een second opinion vragen. Als zijn oordeel niet overeenkomt met die van de fabrikant, dan heb je een sterke zaak. Laat de reparateur wel even een rapport maken.

- Hoofdkantoor bellen en vragen om uitleg en aangeven dat het apparaat absoluut niet gevallen is. Bij mijn oude werkgever waren ze dan vaak coulant en mocht het apparaat alsnog geruild worden. Maar dan moet je er dus wel een beetje druk achter zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je voor de info, dat ga ik eens proberen