Wat is het verschil tussen on-ear en over-ear en wat is beter?

ik zit te twijfelen tussen deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/351802/Philips-SHL5205BK10-hifihoofdtelefoon-zwart

en deze:
http://www.fotoklein.nl/Catalogus/BekijkProduct/PHILIPS/SHP-8500-3000/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een winkel en probeer ze uit.
Mijn oren en hoofd zijn de jouwe niet. :)

Antwoorden (2)

Dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Sommige oorkussens vallen over je oren heen en sluiten dan dus omgevingsgeluid goed af. Andere oorkussens zijn kleiner en zitten dus op je oren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over ear koptelefoons hebben vaak een iets grotere driver (speaker). Theoretisch zou dat beter kunnen klinken, maar het is een kwestievan luisteren wat je prettig vindt. Over ear kan met warm weer sneller zweterig aanvoelen, dat kan je als nadeel zien. En on ear zijn soms vouwbaar en daardoor makkelijker mee te nemen. Ik heb onlangs de AKG k490 NC gekocht. Als je budget het toelaat moet je die horen, zijn g
eweldig.
paulus811