Probleem met koptelefoon, hoe los ik dit op?

Ik heb pas een nieuwe koptelefoon. In mij computer doet hij het super goed maar in mijn iPod touch 4G doet hij het niet goed als ik stereo afspeel. Als ik mono afspeel is hij super zacht. Dus zou ik graag een oplossing vinden. Alast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Dit komt omdat apple producten een ander soort plugje gebruiken bij sommige producten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal proberen uit te leggen waarom, het wordt dan wel wat technisch.
De uitgangimpedantie van je iPod en de impedantie van de headset bepalen samen de sterkte van het geluid in je koptelefoon.
Dat houdt in dat als deze niet dezelfde waarde hebben, het geluid niet maximaal wordt overgedragen naar je koptelefoon.
Als je nieuwe koptelefoon een hoge impedantie heeft (kijk even in je technische specs) en je iPod heeft een lage uitgangimpedantie, dan verlies je onderweg al groot deel van je geluid…
Voorbeeld:
Als de iPod een uitgangimpedantie heeft van 5 ohm en je sluit daar een (dure) headset op aan van 70 ohm, dan verlies je meer dan 80% van je geluid en klinkt deze heel zacht.
Je kunt dat oplossen door een koptelefoon aan te schaffen die de impedantie van je iPod zo dicht mogelijk benadert.