Op een Blurayspeler zit tegenwoordig vaak een WLAN. Deze zou bestanden van je pc af moeten kunnen spelen. Heeft iemand ervaring hiermee ?

Hoe werkt dit met het laden? Duurt dit lang of gaat dit wel snel ? Ik vind hierover niks terug in tests op internet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik krijg het met wisselend(vaker wel dan niet) succes voor elkaar met Wifi-N om van mijn desktop naar mijn router naar mijn laptop x264(1080p) content te streamen. Met een Blu-ray speler die in de zelfde kamer staat als de router zou dat dus zeker moeten lukken.

Toegevoegd na 2 minuten:
.MKV (x264) is voor de leek niet te onderscheiden van BR kwaliteit en veel te downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lukt met een DVD al heel moeilijk, laat staan een Blueray. Of je moet je N-router naast je BluRay speler zetten en dan lukt het je nog niet om "streaming HD' te krijgen. Die WLAN is meer te grbuiken om een film over te zetten (als je in je bed ligt) en deze de volgende dag wilt zien:

http://www.avsforum.com/t/983224/can-it-be-done-wifi-blu-ray-movie-server
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke thnx ! Zijn er dan nog andere mogelijkheden behoudens iets met een harde schijf ?
Ik zit dan te denken aan een USB-memorystick, maar die zijn voor een HD alsnog te klein lijkt mij.
Of vergis ik me ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een blu-ray is het minst logische om te streamen naar een BR-speler. Logischer is een AVI(divx) of een MKV(x264). Of ga je er vanuit dat de BR de afspelende blu-ray disc gaat streamen? Dan zit je namelijk verkeerd volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.samsung.com/us/video/blu-ray-dvd/BD-C6900/XAA-specs Deze heeft ook USB storage zodat je er een HDD aan kan hangen. Je hebt echter wel kans dat NTFS niet gelezen wordt zodat je nog geen +4GB bestanden erop kan zetten.