Ik ben veel bezig met muziek, heb een ICT opleiding bijna afgemaakt. Ik weet niet wat voor vervolgopleiding ik moet kiezen?

Ik ben al 5 jaar bezig met eigen muziek maken. Ben ook veel bezig om een eigen studio thuis te lanceren. Ik heb al een beetje rondgekeken over de informatie van de opleiding geluidstechniek. Heeft iemand misschien meer suggesties van opleidingen die daar een beetje bij in de buurt komen? En heeft iemand ervaring met de opleiding geluidtechnicus. En wat kan ik daarvan verwachten als ik klaar ben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (4)

Theatertechnieken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk ga je genieten van de opleiding tot geluidstechnicus.
Je ICT achtergrond is daarbij heel handig.
De geluidstechnicus is het hart van ieder opname en vooral
ieder optreden.
Vooral als je grote evenementen versterkt en je hebt megawatts aan vermogen onder je vingertoppen, hebt de meest gesofisticeerde effectapparatuur onder bereik en kunt met de juiste wijze van versterking een zelfs middelmatig spelede band upgraden zodat je je publiek de koude rillingen bezorgt, dat is kicken joh!
Je moet wel echt muzikaal gevoel hebben en dat kunnen transponeren naar effecten en toon/klankregeling.
Veel waardering krijgen geluidstechnici vaak niet, mede omdat niemand weet hoe belangrijk dat werk is.
Hij/zij is de interface tussen performer en publiek.
Minder bekend is dat hij een artiest kan maken en breken.
Vooral het maken geeft voldoening en doet je groeien.
Denk er maar eens over.
Is echt veel leuker dan muziekjes maken voor commercials.
Zelf heb ik evenementen versterkt met vele duizenden mensen.
Dat was jaren terug . Toch denk ik er met veel genoegen aan terug.
Er zat een oude man van 75 jaar in mijn buurt, hij vertelde mij dat hij helemaal uit zijn dak ging!
Je werk met plezier doen is heel belangrijk.
Goede geluidstechnici vinden vrij eenvoudig werk.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is in die leeftijd met muziek bezig, concentreer je op de langer termijn.