Kan je de accu van een ipod classic "minder lui maken"?

het apparaat is al een jaar of 6 oud, maar de accu deed het altijd vrij goed. nu heb ik de ipod sinds een tijd constant in de op lader staan omdat ik een stereo heb met ipod ingang.

hij staat dus 95 procent van de tijd onder netspanning. nu merk ik dat de accu veel sneller leeg is dan voorheen, heeft dit te maken met het feit dat ie nooit helemaal ontlaad?

zo ja is er wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee, heeft er niks mee te maken. In die iPod zit gewoon een Li-ion betterij in die niet gevoelig is voor "geheugenverlies'. Maar bij alle oplaadbare batterijen gaat er wel een slijtageslag eraan vast. Zo ook bij deze, kan je weinig aan doen andersd an een nieuwe batterij te kopen. (Bij normale oplaadbare batterijen zegt men dat je die 1000x kan opladen, niet dus, ongeveer de helft!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een nieuwe batterij in een ipod zetten, dat kan?