Hoe krijg ik klassieke muziek op een MP3 speler?

Op het gebied van electronica ben ik een nul.
Ik wil een MP3 speler kopen en daar klassieke muziek op zetten. Uiteraard op legale wijze. Ik heb een kast vol CD's maar die zal ik niet kunnen overzetten neem ik aan. Dus moet het anders. Hoe??? Wie kan mij de weg wijzen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee hoor is heel simpel ook voor een nul: Open Windows Media Player, leg de CD in de lade. Als het goed is gaat WMP automatisch de CD "rippen" oftewel omzetten naar een MP3 bestand. Deze MP3 bestandjes zet je gewoon over naar je MP3-speler (gewoon slepen binnen je Verkenner).

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders zijn er ook nog verscheidene gratis "rip-programma's": http://download.cnet.com/Free-CD-Ripper/3000-2168_4-10212165.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De manier om muziek op uw MP3 speler te krijgen is aansluiten op de PC/laptop.

Het is wel degelijk mogelijk om CD's via de PC op de MP3 speler te krijgen. Het is echter per MP3 speler verschillend met welk programma dit gaat.

Heel in het kort: je kunt CD's rippen (dat is toegestaan, je hebt ze immers zelf aangeschaft) dan kunnen het MP3's worden. Die kopieer je vervolgens op de MP3 speler.

Vraag het eens aan een buurjongen/meisje ofzo. Die wil je vast wel helpen of het uitleggen.