Hoe kan ik 2 speakers voorzien van het juiste wattage?

Stel je hebt 2 speakers, een van 60 wat en een andere van 80 watt. Je hebt ook een versterker van 80 watt. Hoe kan je er dan voor zorgen dat de speaker van 60 watt ook 60 watt krijgt en de speaker van 80 watt ook 80 wat krijgt?

Kort samen gevat, hoe benut je allebij de speakers op z'n best?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Gewoon je balans naar de kant waar de 80 Watt speaker staat schuiven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een noodoplossing. Beide speakers dienen dezelfde te zijn.
De balans verschuiven is niet nodig als ze evenveel ohm zijn, en als ze hetzelfde rendement hebben. De 60W speaker riskeert op te blazen als je het volle vermogen vraagt.