Vergoedt je inboedelverzekering het als je zelf in je eigen huis je ipod touch hebt laten vallen en het touchscreen kapot is?

De verzekering is al tig jaar geleden afgesloten, volgens mij bestonden die dingen toen nog niet eens, dus het lijkt mij dat er niks over in de verzekering staat.

ik vraag me ook af of het scherm/glas wel vervangen kan worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Onder Inboedel wordt verstaan:
Alle roerende zaken in eigendom toebehorende aan
en behorende tot de particuliere huishouding van
de verzekeringsnemer en de met hem in duurzaam
gezinsverband samenwonende personen.

Uitgesloten voor vergoeding is meestal ook de schade "die een Verzekerde met opzet, al dan niet bewuste roekeloosheid of al dan niet bewuste merkelijke schuld heeft veroorzaakt, ongeacht of die schade is veroorzaakt aan zijn eigen belang(en) of (ook) aan die van (een) andere Verzekerde(n)".

Bovenstaande komt uit de voorwaarden van een verzekeraar, maar geldt voor de meeste verzekeraars. De kans is dus klein dat de door jou veroorzaakte schade aan je inboedel (zoals hierboven nogal omslachtig omschreven is) vergoed wordt.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het maakt trouwens niet uit of de iPod al bestond toen je de verzekering afsloot. De iPod behoort nu gewoon tot je inboedel. Maar is helaas dus niet verzekerd voor zelf aangebrachte schade...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo n vraag kan je het beste aan je tussenpersoon of je bankmedewerker stellen.
Volgens mij horen gebruiksvoorwerpen niet tot de inboedel. En verzekering worden afgesloten tegen ""van buiten komend onheil"". Als je hem zelf laat vallen, is het een vorm van ""eigen schuld"". Deze termen staan in de wet en meestal ook in polis.
Het lijkt mij niet dat het verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neen, een telefoon behoord niet tot je inboedel.
Maar je hebt één troost, dergelijke schermen kunnen wel gerepareerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Stel dat het binnen je inboedel zou vallen, dan heb je ook nog een eigen risico. Dit zal wellicht hogerzijn dan de reparatie kosten...