Ik heb een dvd speler met een db surround en als ik een film afspeel heb krijg ik geluid te horen via de boxen. Kan dit ook als ik tv kijk?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (6)

Ja, met een kabel tussen je tv en de boxen / surround set
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt er aan of je tv hebt met een audio uit. Als je tv een audio uit hebt kan je deze aansluiten op je versterker....en heb je dolby bij geschikte uitzendingen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan, je hebt een aparte audio uitgang op je tv nodig en een scart kabel. Deze sluit je aan op je surround set en klaar. Het zou kunnen dat je de geluidsinstelling "surround"nog moet kiezen op je geluidsset.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ze zijn alleen niet alledrie voor audio. twee maal audio en een maal video. Let op wel op dat het een stereo signaal is en als je deze surround doorstuurd dat de signaal dan wel kunstmatig surround wordt.
Het is ook wel zeer essentieel dat de dvd speler een audio-in heeft, anders heeft de audio-uit op de tv ook niet echt zin...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, sommige televisie programma's klinken geweldig via de Dolby Surround set, maar dan zul je de televisie moeten aansluiten op de Dolby Surround set. Afhankelijk van de aansluitmogelijkheden op de televisie kun je dat doen met een tulp-tulp kabel, of met een verloopkabel van SCART (achterop je televisie) naar audio tulp.

Dolby Surround werkt overigens alleen met stereo ontvangst, niet bij mono uitzendingen.
Heb je een nieuwe televisie met ingebouwde DVB-T (Digitenne) ontvanger, dan kun je ook een digitale optische kabel nemen als je een digitale surround versterker hebt. Geluid is dan nog mooier / helderder.

Afhankelijk van de kwaliteit van je Dolby set kan het klankmatig de moeite waard zijn om goede audio kabels te gebruiken in plaats van de gratis rood - witte snoertjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan, maar alleen in stereo. Er zijn op TV (praktisch) geen programma's die in 5.1 worden uitgezonden! Maar over het algemeen is de kwaliteit van je front speakers beter dan de kwaliteit van de speakers in je TV, dus je zult er wel iets op winnen.