is het aangeraden om een keyboard te kopen om muziek te maken op de pc als je geen noten kan lezen of nooit een instrument gespeeld hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Eerder een midi-keyboard(je). Een keyboard heeft zijn eigen geluidsmodule, die zal je nooit gebruiken als je met software bezig gaat.

En ja dat is best aan te raden, alles in voeren met een muis kan je dan een stuk versnellen. Je kan gewoon de quantizer instellen zodat je altijd op de maat zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn dus wel keyboards met een midi out, maar dat is dus weggegooid geld als je het interne geluid van dat keyboard niet gebruikt. Een midi keyboard is dan de logischere keuze.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij komend voordeel van MIDI keyboards is dat ze meestal het MIDI-signaal over USB kunnen sturen zodat je geen MIDI-kastje meer nodig hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor het geld kan je het ook niet laten liggen: http://www.google.nl/products/catalog?q=midi+usb+keyboard&hl=nl&prmd=imvns&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1536&bih=844&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=6022564066450616073&sa=X&ei=szgQUPv0Eoia0QX8rIDgCA&ved=0CIMBEPMCMAg

Toegevoegd na 9 minuten:
In leren spelen, leer je meestal vanzelf, eerst misschien wat onwennig maar op een gegeven moment gaat het vanzelf, althans bij de meeste elektronische dansmuziek, als je hele klassieke stukken wil gaan spelen is lessen wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de goede reactie hoeveel toetsen er op het toestel staan dat maakt eigenlijk niet uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meeste midi keyboards (en anders in de software) kun je verhogen of verlagen. (Dus minder toetsen kunnen toch alle noten spelen.
Keyboard met meerdere toetsen hoef je natuurlijk niets te doen.
+1 MrTomaat :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt zeker uit, maar dat ligt vooral aan hoe je hem gaat gebruiken. Het aantal toetsen is het bereik wat je hebt dus een 25 midi-keyboard heeft 2 octaven (12 toetsen per octaaf dus 2x12 +1) 49 4 octaven. Meestal zitten er een knoppen naar links en naar rechts op zodat je ook andere octaven kan bereiken, echter als je die in een sessie wil gebruiken is het wel een geknoei (zoniet onmogelijk als het een snel stuk is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die veel stukken inspeelt zal dus een zo'n groot mogelijk MIDI keyboard willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mr Tom +1. Weet je toevallig ook nog welke usb MIDI keyboard echt aan te rad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... raden zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus als ik het goed versta is het kleinere handiger om mee te nemen...en het grote wat handiger om mee te werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, daarnaast zijn er nog met extra slider, draaiknoppen, enz. Weet niet wat op dit moment een goede zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in ieder geval bedankt voor al de informatie, alles is me nu al een stuk duidelijker geworden :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kies maar uit:
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/bekijk-alle-producten.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle antwoord :)

Andere antwoorden (2)

Ikzelf kan ook geen noten lezen, in ieder geval niet goed en ik doe het dus ook nooit. Maar toch kan ik al aardig goed keyboard spelen. Ik heb zo'n jaar geleden gewoon een keyboard gekocht op marktplaats (aanrader!) Omdat ik wist dat ik het leuk vind en leer nu via Youtube tutorials nummers, en het gaat echt top! Als je het geld er dus voor over hebt, zéker doen! Jij bepaalt immers zelf op welk niveau je zou willen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ik het zo zegen, ik heb een tyros 2 en speel er na mijn eigen mening redelijk goed op. Er is 1 manier om het geluid van een keyboard normaal zonder dat het klinkt zoals een speelgoed keyboard van €10 en dat is door een keyboard met een hard disk recorder te kopen. En de goedkoopste is €2000 dus ik raad je aan om een midi keyboard of iets anders wat in die richting gaat te kopen want anders koop je een keyboard van €2000 waarvan je maar €5 gebruikt