Kan ik 2 audio inputs op 1 headset ontvangen?

Om op afstand met mijn cameraman te communiceren heb ik een draadloze transmitter en tuner aangeschaft. Nu heb ik echter een klein probleempje omdat het onmogelijk is om van headset te wisselen tijdens opnames.

De cameraman heeft tijdens het opnemen een headset van de camera output en hij heeft nu een aparte headset van de tuner. Is er een manier om deze twee geluiden te mixxen en op één headset te ontvangen?

Ik heb een en ander onderzocht en zag dat het alleen mogelijk was met een mixer en dan vervolgens tussen de kanalen te schakelen. Dit is veel te onhandig dus stel ik mijn vraag hier hopend op een andere mogelijkheid.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
*Correctie 2 audio outputs op 1 headset xD

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Antwoorden (3)

De camera-output via de transmitter op het rechterkanaal zetten en het tuner-signaal op het linker kanaal (of andersom). Hoogstwaarschijnlijk wordt je cameraman wel knettergek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal Mixen worden.
Maar dit zal ook wel de voorkeur voor passief worden. (Geen batterij of zo)
Voorbeeld in bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem, ken dezelfde situatie...

Opgelost met een klein passief mixertje wat ook nog eens maar rond de 13 euro kost bij diverse webwinkels... 4 kanalen (mono) in, en 1 uit. Eventueel kan je ook 1 in en 4 uit gebruiken om het kastje als splitter in te zetten, maar heb dat zelf nog nooit gedaan.

De 4 kanalen kan je elk een kant van de 2 stereo bronnen geven:
1 = camera links
2 = camera rechts
3 = intercom links
4 = intercom rechts (als de intercom stereo is, anders vervalt deze vanzelf)

Verloopkabeltjes zijn met hetzelfde merk voor spotprijzen hier en daar te bestellen op internet, gewoon even rondshoppen!