ik heb een probleem met het aansluiten een versterker , ik weet niet hoe ik rem en +v tegelijkertijd aangesloten krijg met 1 draadje ? (rood draad)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1K

Antwoorden (2)

De foto is zeer onduidelijk en onleesbaar maar ik zal u proberen helpen.
De linkse dikke draad is vermoedelijk de min (-) 12 Volt en wordt aangesloten aan de massa van uw auto.
De rode draad is de plus (+) 12 Volt en word aangesloten na een zekering die daarvoor voorzien i, normaal samen met uw radio.

Toegevoegd na 33 minuten:
GND (GrouND) is de - 12 Volt en dus de min van de accu.
+V (Voltage) is de + 12 Volt en dus de + van de accu.
Tss de + pool van de accu en de +V moet er wel een zekering komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap het nog niet echt , maar het gaat in een kratradio dus de dikke zwarte draad en die rode ernaast komen van een accu , maar nu vraag ik me af wat er in de +v moet ?
Om zowel de REM en de +V op de rode draad aan te sluiten kun je een dun U-vormig stukje draad met beide uiteinden in REM en +V steken, daarna steek je de rode draad bij het draadbrugje in de V+ aansluiting.
Het is inderdaad aan te bevelen om een zekering in de rode draad op te nemen zodat bij kortsluiting niet jouw kratradio afbrandt of de accu stuk gaat.