Welke type connector is dit? Zit in de achterdeur van mijn auto.

Ik wil extra kabels erdoor leiden ivm de nieuwe speakers in de achterdeur. In het male gedeelte gaan 4 kabels in (incl. audio) in het female gedeelte worden slechts 2 kabels doorgegeven (auotmatische deurvergrendeling maar geen audio). Ik wil een niet connector met meer aansluitpunten.

Toegevoegd na 4 minuten:
<< Zie foto in bijlage >>

Toegevoegd na 7 minuten:
Of kan ik ook extra pinnen bijprikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Hier heeft u 2 draden voor de centrale vergrendeling en 2 voor evt extra speakers in de achterdeur.
U moet enkel 2 koppelstekkertjes hebben welke u in de bestaande kan klikken.
Die kan u best aan uw garagehouder vragen, hij heeft er zeker met meer 6-polig en zeker ook de contacten apart om uw bestaande te vervolledigen.

De huidige connector is waarschijnlijk van het merk AMP of Yazaki, dat zijn automotive connectors en als particulier niet te koop want in vele gevallen speciaal ontworpen voor een specifiek merk van auto.

U kan daar ook een nieuwe multi connector (9 pins) voor gebruiken (zie bron) maar let wel u heeft nog 2 vrije stekplaatsen op de bestaande connector en reeds audio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijprikken van contakten in stekkers is niet altijd even eenvoudig, sommige stekers heb je een speciale tang voor nodig om de contakten goed erin te kunnen persen.

Andere optie zou zijn om even rond te kijken bij demontagebedrijven (sloperijen) of ze daar niet toevallig een setje kant en klaar hebben liggen wat in de deuren hoort. Bekleding van de deur heb je er zo af (je hebt tenslotte ook de speakers al gemonteerd) en bedrading in de deur trekken moet je zowieso. Met een originele kabel zit het natuurlijk helemaal gelikt!